Avia BH-21-Avion de vanatoare
Traducere: ing. Fazekas Zoltan
Un design deosebit Avionul BH-17 al mijlocului anilor 20 a fost un model foarte util, dar a avut o serie de probleme. Pentru a rezolva aceasta situatie, compania Avia a dezvoltat BH-21, care a facut primul zbor in ianuarie 1925. Printre schimbarile operate s-a numarat inlocuirea radiatoarelor duble ale BH-17, pozitionate la baza trenului de aterizare, cu un singur radiator ascuns sub fuselaj, cat si eliminarea suportului piramidal al aripii superioare, inlocuit cu un suport conventional, care nu mai deranja vizibilitatea pilotului. Intariturile intre aripa superioara si cea inferioara, de forma I in cazul BH-17 au fost inlocuite cu altele de forma N la modelul BH-21 Productia sub licenta Modelul a fost adoptat de armata cehoslovaca sub numele de B.21, si un numar de 137 de unitati au fost construite. A triumfat si in Belgia, un numar de 44 de bucati fiind construite sub licenta de 2 companii belgiene. S-a dovedit un avion rapid si manevrabil, si a ramas in serviciu pana in primii ani ai deceniului patru. Perfectionari ale modelului au fost BH-21J si BH-21R. Primul a fost echipat experimental cu motorul radial Bristol Jupiter, pregatind modelul ulterior BH-33, iar cel de-al doilea a fost un avion de concurs, cu un motorul Hispano-Suiza 8Fb de 400 CP (298 kW), care s-a dovedit foarte reusit.
Modelul principal a fost BH-21, singurul produs in serie. |
Beneficiari principali - Belgia si Cehoslovacia
Date
tehnice
Model | BH-21 Avion de vanatoare monoloc |
Motor | Un motor Avia (Hispano-Suiza) 8Fb cu cilindri in linie, 310 CP (231 kW) |
Performante |
Viteza
maxima 152 mile pe ora (245 km/h) la 300 m |
Dimensiuni |
Anvergura
- 8.90 m |
Armament | doua mitraliere fixe de 7.7 mm |