Mc Donnell Douglas F-15 Eagle

 

 

Un nou model pentru lupte aeriene
F-15 a fost proiectat pentru a urma lui F4-Phantom II al aceluiasi producator, si a zburat pentru prima oara in iulie 1972. Se prezinta ca un puternic avion bimotor cu o echipare superioara, incluzând un puternic radar APG-63 si un sistem de control al zborului fly-by-wire. in timpul probelor a dat dovada de o capacitate de ascensiune remarcabila. A inceput serviciul activ in ianuarie 1976.

 

Perfectionari continue.
La momentul respectiv se lucra deja la un model de radar si mai puternic, APG-70, cât si la o serie de imbunatatiri in electronica avionului, (printre care senzori electronici externi) si la sistemul de alimentare combustibil prin Fuel And Sensor Tactical (FAST), un sistem prin care in zona dintre carcasa motorului si suprafata inferioara a aripii se pot atasa rezerve de combustibil sau armament suplimentar fara a afecta semnificativ performantele aparatului de zbor. Se estimeaza producerea a circa 1500 de unitati.

Modele importante
F15 A modelul initial monoloc, F15 B modelul initial biloc, folosit pentru antrenamentele pilotilor experimentati, cu capacitate combativa completa, F-15 C-varianta monoloc imbunatatita cu sisteme de protectie electronice si rachetele aer-aer AIM-120 AMRAAM, F15-D- varanata imbunatatita biloc.

Principalii beneficiari
Israel, Japonia, Arabia Saudita si Statele Unite.

Date tehnice

Model Mc Donnell Douglas F-15C Eagle avion de vânatoare monoloc pentru lupte aeriene si cu posibilitati e atac la sol.
Motor doua motoare turboreactoare Pratt & Whitney de 10864 kg.
Performante viteza maxima peste 2655 Km/h/Mach 2 la 10975 m
viteza de ascensiune 12190 m intr-un minut;
plafon de zbor 18290 m;
raza de actiune 4631 km fara pachetul suplimentar FAST
Greutate 421 kg-gol, 649 greutate maxima la decolare.
Dimensiuni Anvergura 13.05 m
lungime 19.43 m
inaltime 5.63 m
suprafata aripilor 56.5 mp
Armament

un tun de 20mm multiincarcator si pâna la 10705 kg de armament divers