D'Assault Falcon 900 / 2000
Avioanele D'Assault Falcon au castigat o nemeritata reputatie nu datorita excelentelor lor performante ci mai ales accidentului avut loc in aceasta toamna care a cauzat decesul ministrului adjunct de externe al Graciei in spatiul aerian romanesc. Deoarece in rest nu se cunosc prea multe despre acest tip de avion, iata niste date tehnice furnizate chiar de catre firma D'assault
Falcon 900B Intercontinental.
Tri-jet cu fuselaj lat. Falcon 900B e un avion transatlantic cu reactie din
clasa business, cu o raza de actiune de 4000 mile marine (la care poate transporta
8 persoane si cantitatea de combustibil prescrisa de regulamentul NBAA-IFR)
care poate decola si ateriza pe aeroporturi cu piste scurte. Costurile de exploatare
ale acestui avion sunt foarte competitive. Compartimentarea interioara a avionului
asigura trei cabine silentioase si spatioase. Are 24 de hublouri. In functie
de organizarea interioara poate transporta 12, 14 sau chiar 19 pasageri. Falcon
900B este echipat cu trei motoare cu reactie model Allied-Signal TFE 791-5BR
care furnizeaza o putere maxima la decolare de 4 750 lb. Calitatile excelente
ale acestui model a atras o clientela considerabila: 145 de 900B se utilizeaza
la ora actuala in mai mult de 30 de tari.
Falcon 900EX Intercontinental-
avion transpacific.
Tri-jet cu fuselaj lat. Cel mai nou membru al familiei de avioane Falcon, Falcon
900EX se incadreaza in categoria business jet, avand o mare raza de actiune.
Utilizatorii beneficiaza de o viteza de croaziera mai mare si de posibilitatea
zborurilor mai lungi, datorita razei de actiune considerabil marite.
D'Assault, o companie
cu o reputatie bine consolidata deja in producerea avioanelor in clasa business,
a dorit sa raspunda cerintelor pietii de a mari raza de actiune de care beneficia
modelul anterior, Falcon 900B. De aceea compania a facut trei complexe studii
de piata privitoare in randul clientilor, privitoare la cerintele suplimentare
pe care le au de la aceste avioane. Aceste studii au aratat ca majoritatea utilizatorilor
, avand in vedere ca nu au nevoie de o raza foarte maxima de actiune (6500 mile
marine), nu sunt pregatiti sa suporte costurile mari si pierderile de flexibilitate
in operarea unui asemenea tip de avioane. De aceea compania a decis sa recurga
la o solutie mult mai practica, Falcon 900EX, care au pastrat prinipalele caracteristici
ale modelului 900B, dar beneficiaza de motoare mai puternice, rezervoare de
combustibil marite si aparate de bord imbunatatite.
Aceste imbunatatiri s-au materializat printr-un raspuns la cerintele exprese
ale beneficiarilor, raza de actiune de 8400 km (4500 mile marine) si viteza
de croaziera de 0.84 Mach. Aceste schimbari permit zboruri transatlantice in
ambele directii sau zboruri Londra-Orientul Mijlociu, fara necesitatea realimentarii.
Plafonul de zbor initial de 39.000 picioare faciliteaza zborurile transatlantice
si integrarea in traficul incarcat al Europei. Avionul are si un pret competitiv.Volumul
intern al lui Falcon 900B a fost mentinut, pentru a mentine comfortul oferit
de acesta, iar dimensiunile avionului permit folosirea acelorasi hangare si
dependinte tehnice de care beneficia Falcon 900B.
Falcon 2000
- Transcontinental - business jet. Wide-body twin-jet.
Falcon 200 este un
avion transcontinental bi-jet cu fuselaj lat. Ofera un nivel de comfort marit,
datorat cabinelor largi, si costuri de operare foarte competitive. A two-jet
Are acelasi fuselaj ca si Falcon 900B sau 900EX, dar spatiul pasagerilor este
ceva mai scurt, impartit in doua compartimente, sau in doua si jumatate.Beneficiaza
de doua motoare cu reactie moderne si economice model CFE 738 engines (produse
de General Electric si Allied-Signal) . Aceste motoare ofera avionului performante
notabile, cum ar fi o raza de actione efectiva de 3000 mile marine la 0.8 Mach
si 41000 picioare altitudine in conditiile transportarii a 8 pasageri si a cantitatii
de combustibil prescrisa de NBAA-IFR.De asemenea , ele ofera o silentiozitate
incomparabila cu alte modele de pe piata. Falcon 2000 are certificare JAA (Europe)din
noiembrie1994, si FAA (SUA) din februarie 1995,chiar din momentul aparitiei
pe piata.Optional poate fi dotat cu un head-up display pentru aterizare in orice
conditii (categoria III ).